15 april 2018

Gems weekly photo challenge - MUGG

Jag är väldigt förtjust i Beatrix Potters djurmålningar. Då jag var på resa i England för några år sedan åkte vi igenom det vackra Lake District och gjorde ett stopp vid det som en gång var hennes bostad. I en souvenirshop köpte jag denna mugg, som jag använder då jag dricker mitt kvällste. Ni ser säkert att målningen föreställer Pelle Kanin, som ju är en av hennes mest berömda sagofigurer.




Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är ordet MUGG.  Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.

31 kommentarer:

  1. Heisann, jeg kjøpte (på nettet) en tilsvarende barnekopp til mitt barnebarn, synets den var så artig! Ha en flott uke ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt! Hoppas du också får en skön vecka.

      Radera
  2. Den muggen, även om jag skulle kalla den för koppen, är ju hur fin som helst. Den är vacker tycker jag:-)

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder hon gör! Underbar liten mugg.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är väl hennes djurbilder underbara. Hoppas du också får en fin vecka.

      Radera
  4. Underbar mugg. Har, förutom böcker förstås och videokassetter, ett memory med Beatrice Potters sagofigurer. Mycket uppskattat av barnbarnen.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul. Visste inte att det fanns ett Memory med hennes bilder. Förstår att barnbarnen uppskattar det.

      Radera
  5. En sådan fin temugg. Har också varit i Lake District som är hänförande vackert.Tyvärr fick jag inte med mig någon souvenir från Beatrix Potter. Eva på https://seniorvinklat.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vackert där! Jag har ett inlägg på min blogg under Lake District med ett bildspel sedan också ett under Beatrix Potter. Hälsningar Birgitta

      Radera
  6. En rymlig mugg med ett fint motiv!

    SvaraRadera
  7. Åh, så fin mugg till ditt kvällste. Jag gillar också Beatrix Potters motiv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Byblixtra. Javisst är väl hennes djurmålningar fina.

      Radera
  8. Åhh, så fin mugg. Jag älskar också Beatrix Potters illustrationer och vi skulle till hennes bostad på vår resa i norra England i februari men tyvärr var det snöstorm så det gick inte att ta sig dit. Det får bli en annan gång och då kanske jag måste köpa en egen fin Beatrix Potter mugg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådan otur! Jag kommer ihåg att vägarna där var smala och slingrande, så det gäller att det är bra väder och helst inte för mycket trafik. Hoppas att du får en ny chans.

      Radera
  9. Så fin mugg! Jag är svag för såna motiv, med söta djur och natur. Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Ååå, så nydeleg krus du har.

    SvaraRadera
  11. Så fin mugg, förstår att du gillar den.
    Visst är Beatrix Potters bilder underbara och så är Lake District!
    Önskar dej en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena. Wales är också mycket vackert. Besökte denna del av Storbritannien under samma resa som jag besökte Lake District.

      Radera
  12. Så jättefin mugg! Jag har alltid varit svag för Beatrix Potters motiv och såg alltid filmen med sagor av Beatrix Potter, den här: https://www.youtube.com/watch?v=1jWhj59Bb0E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tittade på filmsnutten du tipsade om. Ja, dessa filmer visades ju vid jul på TV under några år. Kommer ihåg att min dotter gärna tittade på dem.

      Radera
  13. Real brittish, love it.

    SvaraRadera
  14. Beundrar just stämningen i hennes målningar, vilken lycka att ha den muggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker mycket om den och teet smakar gott, när jag dricker i den.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...