6 maj 2017

Rundresa i Holland - blommorna




I mitt förra inlägg berättade jag om de första dagarna på min rundresa i Holland. De två sista dagarna ägnades åt att njuta av blomsterprakt.
Ena dagen bussades vi iväg till ett ställe för att titta på det årliga blomstertåget. Det var verkligen mycket imponerande! Ett hundratal fordon av olika sorter passerade förbi, dekorerade med blommor.
Det var traktorer, skåpbilar, cyklar, lastbilar och vagnar dekorerade på ett mycket smakfullt sätt med fantastiska blomsteruppsättningar.



















Sista dagen på resan tillbringades i den underbara parken Keukenhof. Man bör ha åtminstone 4 timmar på sig för att gå omkring där. Det är mest tulpaner, men också en del andra vårblommor.
Nu blir det mer bilder på blommor...




















2 kommentarer:

  1. Hej, jag har då aldrig sett maken till blomster, helt oräkneligt många! Hur kan man ta vara på alla dessa innan de vissnar och dör??? Men maffigt är det, o syftet är förstås att visa upp mångfalden för alla turister som samlas. Och det tycker jag de lyckas med!

    SvaraRadera
  2. Javisst var det fantastiskt. Kanske en del kan skänkas till sjukhus och liknande. Jag antar att man tänkt på det. I Keukenhof är det ju huvudsakligen lökväxter och de kommer ju förhoppningsvis tillbaka. Jag köpte förresten en jättebukett tulpaner och hade med mig hem till Sverige. De höll en hel vecka och var vackrare än någon bukett jag någonsin haft.

    SvaraRadera

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...